آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

پست ثابت

بخش پرسش و پاسخ ::

دوستان هرگونه سوالی که درباره ی رمان و رمان نویسی داشته باشند می توانند از طریق صفحه ی تماس با من برایم ارسال کنند تا پاسخشان در بخش کارگاه مجازی رمان (کلیک) داده شود.  ارسال سوال (کلیک)


ایــمیـل خانه رمان: novel.home(@)yahoo(.)com

چند نکته: 

1- لطفا موقع نوشتن نظر و درخواست کمک یا راهنمایی حتما آدرس ایمیل و وبلاگ‌تون رو هم در بخش نظرات وارد بکنید. به نظراتی که بدون نشانی ایمیل یا وبلاگ باشد شاید پاسخ ندهم. 

2- اگه دوست دارید درباره ی رمان‌تان نظر داده شود می توانید بخش‌هایی از آن را برایم ایمیل بکنید تا نظرم را برای‌تان بنویسم.

3- اگر نظر و پیشنهادی درباره ی کار سایت خانه رمان دارید حتما برایم بنویسید.

نظرات 10 + ارسال نظر
رضوان 1396/03/07 ساعت 06:30 ب.ظ

سلام چطوری میتونم رمان به وبلاگ بفرستم

mahdi 1393/06/22 ساعت 03:00 ب.ظ http://bia2romman.rozblog.com

سلام. من رمانما به ایمیلتون بفرستم؟؟؟؟ چجوری باید بذارم تو وبلاگتون؟
لطفاذجوابشا از طریق ایمیل برام بفرستید .
یکم هم در مورد ساییتون منا راهنمایی کنید
با تشکر

سلام.
دوستان بسیار تقاضای انتشار رمانشان در خانه رمان را داده اند. اما فعلا چنین برنامه ای برای اینجا ندارم. در واقع انتشار آنلاین رمان آن هم آثار ابتدایی و سیاه مشق نویسندگانش قضایایی را در پی و پیرامون خود به همراه دارد که باید لحاظ شود برای همین باید در یک شکل و ساختار درست این کار صورت بگیرد. الان سایت ها و وبلاگ های انتشار آنلاین رمان فراوان در وب یافت می شود. اما در اینجا قطعا به همان شکل کار نخواهیم کرد.
به زودی برنامه خانه رمان برای انتشار رمان را اعلام خواهم کرد.
موفق باشید.

ملیکا 1393/05/01 ساعت 11:28 ق.ظ

سلام چجوری میشه تووبلاگتون رمان جدیدی راکه ازخودمونه بذاریم؟؟

سلام. فعلا برنامه ای برای انتشار رمان در اینجا ندارم. از دیگر وبلاگها که رمان را به صورت آنلاین منتشر می کنند استفاده بکنید.

زیتون 1393/03/18 ساعت 10:03 ب.ظ http://runways.blogfa.com/

با عرض سلام و ادب
ممنون از فرصتی که فراهم آورده اید.
من به نوشتن بسیار علاقه دارم، ولی نمی دانم به خاطر عدم انسجام ذهنی ام است یا چه مشکل دیگری قادر نیستم آن را به صورت داستان در بیاورم.
من پراکنده نویسی می کنم و اگر بخواهم خودم همین نوشته های پراکنده را نقد کنم، مثل موزائیک های ارزشمند و خلاقانه ای می مانند که مثلا یک نویسنده دیگر می تواند از آنها در پیکره کار خود استفاده کند.
دوست دارم از یک جایی شروع کنم، اما نمی دانم چگونه؟
دوست دارم خیلی شفاف بدانم چه عناصری در ذهنیتم نسبت به داستان غایبند که نمی توانم، یک داستان شسته رفته ارائه کنم....

سلام. مرسی که اینجا را دنبال می کنی. در یادداشتی به این سوال پاسخ خواهم داد.

ترنج 1392/11/27 ساعت 03:57 ب.ظ

با سلام.
رمانمو میفرستم براتون.
نظرتون رو توی ایمیل بگید.
ممنون.

سلام
منتظر ایمیل تان هستم

ترنج 1392/07/21 ساعت 11:22 ق.ظ

سلام..خیلی وقت بود که این پیشنهاد توی ذهنم بود..
اولین بار که این وبلاگ رو دیدم..فهمیدم که دست تنهایی کار وبلاگ پیش نمیره و کسی هم استقبال نمیکنه از اینجا........
اصلا میخواستم بگم که چرا از صاحب نظران ادبیات و رمان و منتقدان برجسته ی کشور و استادانی که در زمینه ادبیات و اموزش رمان و داستان نویسی فعالیت دارند، چرا دعوت نمیشه بیان اینجا ..و به صورت تخصصی به اموزش و نقد و بررسی یا تصحیح اصول رمان های کاربران بپردازند..
واقعا جای استادان توی همچین جایی خالیه! کاری ضروری و واقعا لازمی هست که استادان و صاحب نظران باهم همکاری کنند و...که متاسفانه به اینم توجهی نمی شه...
این همه کارگاه های اصول داستان نویسی به صورت ازاد در سطح شهر برگزار میشه که هیچی!
چرا نباید اینجا هم کارگاه دائمی داشته باشه برا خودش!؟؟؟

اساتیدی که کار آموزشی را در کارگاه‌های حضوری انجام می‌دهند، طبعا در مقابل وقت و انرژی که می گذارند هزینه‌ی اش را هم دریافت می کنند که فکر کنم حداقل برای یک ترم چیزی حدود 100،000 تومان هست. اگر جستجوی مختصری توی وب انجام دهید متوجه می‌شوید. بنابراین در این زمانه کمتر کسی حاضر می‌شود بدون دریافت هزینه رمان دویست-سیصد صفحه ای بنده و شما را بخواند و راهنمایی بدهد و مدام مشق‌های‌مان را بررسی بکند و ... اینجور کارگاه‌ها معمولا بیش از ده نفر هنرجو نمی‌پذیرد.
البته شاید جاهایی هم باشد که فقط تئوری درس بدهد، مثلا عناصر داستان یا مکتب‌های ادبی و به کارهای عملی و کارگاهی نپردازد که در اینجور جاها کار راحت‌تر هست.
بنابراین می بینید که حضور یک استاد در یک وبلاگ برای امر زمان بری به اسم رمان نویسی کار واقعا سختی هست حتی اگر هزینه‌هایش دریافت شود.
نکته ی دوم هم این که، این وبلاگ فعلا در حد همین راهنمایی‌ها در زمینه ی رمان نویسی ادامه می‌دهد و هر وقت مطلبی در اختیار داشت برای انتشار آن را منتشر می کند.
اگر دوستانی هم هستند که می خواهند دست ما را بگیرند می‌توانند اگر مطالب آموزنده‌ای در مجله، روزنامه و یا کتابی دیدند آن را تایپ کنند و برای وبلاگ ارسال بکنند تا با ذکر منبع و نام گردآورنده در اینجا منتشر بکنیم تا دیگران هم استفاده کنند.
اگر خودشان در این زمینه صاحب نظر هستند که ما خوشحال خواهیم شد مطالب تالیفی‌شان را در اینجا منتشر بکنیم.
حتی اگر دوستی در دیگر وبلاگها مطلبی در زمینه رمان‌نویسی منتشر کرده است می توانید معرفی بکنید تا با ذکر منبع و لینک دادن آن را در اینجا منتشر بکنیم.

در هر صورت اینجا به صورت یک مرجع هست و من فعلا حساسیتی روی این مطلب ندارم که اینجا بازدید کننده‌ی آنچنانی ندارند، بالطبع هر کسی هر موقع نیازی داشته باشد جستجو می کند و راهش به اینجا می افتد و از مطالب و راهنمایی های اینجا بهره می برد.

در هر صورت هر پیشنهاد و نظر و انتقادی باشد من ازش استقبال می کنم و حتما بررسی می کنم.
مرسی

ترنج 1392/06/20 ساعت 04:15 ب.ظ

با سلام
خیلی ممنون.
حتما براتون میفرستم.
یا علی...

خوشحال می شوم نوشته دوستان را بخوانم. مرسی. موفق باشید

toranj 1392/06/19 ساعت 02:39 ب.ظ

باسلام
نظراتم چرا دیده نمیشه؟؟؟
ممنون میشم ایمیلتون رو در اختیار ما نویسندگان کم تجربه قرار بدین تا براتون بفرستیم..
با تشکر

ترنج عزیز سلام.
شرمنده که به علت مشغله های فراوان دیر به نظراتت پاسخ می دهم.
پاسخ کامنتهایی که در مطالب دیگر نوشته ای برایت نوشتم.
خوشحالم که مطالب اینجا به کارت آمده. سعی می کنم با انتشار مطالب تازه تر دوستان بیشتر با رمان آشنا بشن.
تا آنجایی که وقت به من اجازه بدهد و انرژی‌اش را داشته باشم در خدمت دوستان هستم تا اگر کاری از دستم بیاد انجام بدم.
این هم ایمیل خانه رمان:
novel.home@yahoo.com
لطفا بعد از ارسال ایمیل خبر بدید تا چک کنم.
باز هم منتظرت در اینجا هستم.

رمان نویس 1392/04/30 ساعت 04:55 ب.ظ

سلام.لطفاً برای نویسندگان تازه کار،مطالب آموزشی قرار دهید.

پاسخ مدیر:
سلام. انشاالله مطالب آموزشی دیگری هم به سایت افزوده خواهد شد. اینجا را دنبال کنید. مرسی

رودابه 1392/04/25 ساعت 10:23 ب.ظ

خیلی عالیه حتما دنبال می کنم

پاسخ مدیر:
مرسی. موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد