آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

پرسش و پاسخ: مریم | اولین قدم

سوال مریم: با سلام. از شما کمک و راهنمایی میخواهم،از کودکی در انشانویسی استعداد زیادی داشتم و همچنین علاقه زیاد. وقتی راهنمایی و دبیرستان بودم بسیار کتاب میخواندم و چند رمان چند صد صفحه ای هم نوشتم البته ناشیانه که الان داره خاک میخوره . همیشه اهل مطالعه هستم،٣٠ ساله هستم و چند سال است در ذهنم ایده نوشتن کتابی دارم که امیخته ای از اتفاقات زندگی شخصی باشد که با مطالب روانشناسی روز ترکیب کرده و برای خواننده یک فضای اموزشی همراه با انگیزه برای پیگیری مطالب ایجاد کنم . لطفا مرا راهنمایی کنید که اولین قدم را از کجا بردارم؟ 

ادامه مطلب ...

پرسش و پاسخ: فرهاد

سوال فرهاد: با سلام خدمت شما دوست عزیز . جوانی هستم که همیشه با قدرت خیالم توانسته ام داستان هابی را برای خودم ساخته و مرور کنم.بالاخره روزی تصمیم گرفتم که افکارم را به وسیله ی قلم بر روی کاغذ بنگارم که در صورت محیا شدن شرایط آن را به چاپ رسانم تا بتوانم عقاید خودم را در دنیای پهناور و بی انتهای عشق به دیگران منتقل کنم.  به چندین انتشارات سر زدم و هرکدام یک پاسخ مشخص دادند و این بود که فعلا هیچ رمانی را چاپ نمیکنیم و در حال تعلیق می باشیم. حال در انتظار یک روزنه روشن در این وضعیت تاریک می باشم.  

ادامه مطلب ...

پرسش و پاسخ: ویدا | تخیل و استعداد در نویسندگی

سوال ویدا: خسته نباشید.من از پنج شیش سالگی خیال بافی می کردم یعنی یه جورایی توی داستان هایی که قرار بود روی کاغذ بیارم زندگی می کردم ،قدرت تخیل خیلی خوبی دارم.می دونم به نظرتون این دلیل نمی شه که من نویسنده رمان بشم ولی خیلی حس نوشتن و قدرت انجام این کارو خیلی وقت ها توی خودم حس می کنم.لطفا اگه جایی رو می شناسید که دوره های آموزشی رمان نویسی یا فیلم نامه نویسی برگزار می کنند،به من معرفی کنید. 

ادامه مطلب ...

پرسش و پاسخ: نقد و بررسی رمان یکی از دوستان

☼ سوال آیدا:
سلام.من 24 سال سن دارم و از 12 سالگی داستان و رمان می نوشتم برای خودم،این کار آرامم می کند و همچنین احساس می کنم دنیایی دارم برای خودم که غیر این دنیاست و هر زمان که بخواهم می توانم در آن زندگی کنم.خیلی از رمان های آن زمانم الان خنده داره واسم.دلم می خواهد بتوانم روزی رمانی را چاپ کنم.به نظر خودم قدرتش رو دارم اما نمی دونم ارزش چاپ کردن دارند یا هنوز راه زیادی رو در پیش دارم.من آدرس وبلاگی که دوبخش از رمان جدیدم رو داخلش گذاشتم براتون می نویسم. اگر می شه بخونید و نظرتون رو بهم بگید...  
ادامه مطلب ...

پرسش و پاسخ: مشاوره درباره یک رمان

☼ سوال پیمان:
با سلام و عرض ادب.من یه جوون 20 ساله هستم که برای اولین بار دست به قلم بردم.یک سال و نیم پیش یه روز بعد از ظهر یه فکری به سرم زد و یه کاغذ و خودکار برداشتم و چند صفحه متن بدون وقفه نوشتم.رویای نوشتن یه رمان تو ذهنم بود اما دیگه اونو ادامه ندادم تا سه ماه پیش،به اصرار نامزدم دوباره رفتم سراغش و مشغول نوشتنش شدم و این بار شکر خدا دیگه واقعا ادامه دادمش.الان که اینجام حدود 20% از داستانم رو نوشتم و حین جستجوی راهکار های مختلف از اساتید،راهم به اینجا کشید.میخواستم اگه براتون مقدوره منو راهنمایی کنید. 
ادامه مطلب ...

پرسش و پاسخ: رمان نویسی را از کجا شروع کنم؟

☼مسعود:
با سلام خدمت شما دوستان.من دست به قلمم خوبه و فکر ازادی دارم.میخوام بنویسم نه در سطح حرفه ای اما دوست دارم و میتوانم.سوالم این که از کجا شروع کنم؟؟
Ž◄ پاسخ من: سلام.دوست گرامی، برای شروع نوشتن رمان اولین قدم خود «نوشتن» هست. یعنی تا شروع به نوشتن نکرده‌اید و از حدود توانایی‌ها و استعدادتان آگاه نشده اید و متوجه نشده اید که در ابتدای مسیر در کجا قرار دارید، هر کار دیگری بیهوده خواهد بود. بنابراین من اولین قدم را خود نوشتن می دانم. اهمیتی هم ندارد که در چه سطحی قرار دارد.
در حین نوشتن نخستین سیاه مشق‌ها باید به سراغ مطالعه بروید. مطالعه‌ی آثار برجسته‌ی ادبی در زمینه‌ی ادبیات داستانی یعنی رمان و داستان کوتاه. مطالعه سبب خواهد شد ذهنیت درستی از ساختار رمان در ذهن شما شکل بگیرد.  
ادامه مطلب ...

پرسش و پاسخ: زاویه دید و راوی در رمان پلیسی.

سوال ترنج:

زاویه دید و راوی در رمان پلیسی.
یه چیزه که حسابی منو برده توی فکر! و نمیدونم دقیقا چکار باید بکنم...
زاویه دید اول شخص رو خیلی دوست دارم ولی بخاطر محدودیتی که داره مجبور شدم راوی دانای کل رو انتخاب کنم (بخاطر ژانر پلیسی) ..اصولا خودم با راوی دانای کل راحتم..
حالا نمیدونم این روش هم درسته که رمان با چند زاویه دید نوشته بشه؟؟؟ مثلا راوی اول شخص با سوم شخص ترکیب بشه؟؟؟ مثلا چیزی که براش در نظر گرفتم ، اینه که (راوی اول شخص،برای شخصیت اول داستان ) و (راوی دانای کل برای بقیه شخصیت هاو ) باشه...
این مدلی هم قابل قبوله؟؟؟
 

ادامه مطلب ...