آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

شکل گیری موضوعات جدید در حین نوشتن رمان

سوال هنگامه: من14سالمه وذهن آزادی دارم.رمانای زیادی خوندم وتاحدودی باژانرای رمان آشنایی دارم چندوقتی میشه که رمانی روشروع کردم ولی توی وسطای رمانم به مشکل بزرگی برخوردم مشکلم اینه که درحین نوشتن رمان موضوعات دیگه ای توذهنم میادکه کاملاعکس موضوع رمان فعلیم هستش واین موضوع جدیدباعث میشه که ازرمان فعلیم دلسردبشم ونتونم تمومش کنم توی ذهنم کلی موضوع رمان متفاوت ازهم شکل میگیره که ازانتخاب یکیشون عاجزم لطفاراهنماییم کنین
نظر من: هنگامه عزیز سلام. خوشحالم که همراه خانه رمان هستی. اینکه در حین نوشتن رمان موضوعات جدیدی در ذهن نویسنده شکل بگیرد مسئله عجیبی نیست. اما برای کنترل این موضوعات و دلسرد نشدن از رمان فعلی چند نکته را می توانید لحاظ بکنید.  
ادامه مطلب ...

کار نویسندگی و اعتماد به نفس

سوال یکی از دوستان و پاسخ بنده

 ریحانه با سلام وخسته نباشید ؛من چند وقتیه که رمان مینویسم به نظر خودم که خوب پیش میرم با وجود اینکه کار اولمه ؛از بچگی علاقه زیادی به نوشتن داشتم حتی در مسابقات داستان نویسی جزء نفرات برتر بودم ؛تنها مشکلی که دارم اعتماد به نفس کامل را ندارم خواهشا کمکم کنید.

پاسخ شاید پاسخ به این سوال در ارتباط مستقیم با خود نوشتن نباشد.  در انتهای یادداشت چند کتاب برای مطالعه بیشتر که به صورت عمومی درباره اعتماد به نفس و کار نویسندگی هست برای تان معرفی خواهم کرد.  

ادامه مطلب ...

رمان و زندگی شخصی

سوال یکی از دوستان و پاسخ بنده:

سوال محمد گرامی: با عرض سلام و خسته نباشید.نمیدونم از جا شزوع کنم ولی واقعا به کمک نیاز دارم محمد هستم 22 ساله بیشتر شعر مینویسم خیلی وقته به رمان نویسی فکر میکنم اونم درباره زندگی شخصی خودم هدفم درمورد زندگی روزمره نیست بله قسمتهایی از زندگی من رو شامل میشه اونم میشه گفت خصوصیاتش اگه میشه راهنمایی کنید لطفا مرسی

پاسخ: دوست عزیز سلام در یادداشت های قبلی که در پاسخ به سوالی تقریبا مشابه بود نکاتی را مطرح کردم. اما به صورت خلاصه اگر بخواهم در این باره بنویسم: طبیعتا اگر بخواهیم برای نوشتن رمان به سراغ زندگی شخصی مان برویم حتما باید با نگاه یک رمان نویس با آن مواجه شویم.  

ادامه مطلب ...