آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

رمان و زندگی شخصی

سوال یکی از دوستان و پاسخ بنده:

سوال محمد گرامی: با عرض سلام و خسته نباشید.نمیدونم از جا شزوع کنم ولی واقعا به کمک نیاز دارم محمد هستم 22 ساله بیشتر شعر مینویسم خیلی وقته به رمان نویسی فکر میکنم اونم درباره زندگی شخصی خودم هدفم درمورد زندگی روزمره نیست بله قسمتهایی از زندگی من رو شامل میشه اونم میشه گفت خصوصیاتش اگه میشه راهنمایی کنید لطفا مرسی

پاسخ: دوست عزیز سلام در یادداشت های قبلی که در پاسخ به سوالی تقریبا مشابه بود نکاتی را مطرح کردم. اما به صورت خلاصه اگر بخواهم در این باره بنویسم: طبیعتا اگر بخواهیم برای نوشتن رمان به سراغ زندگی شخصی مان برویم حتما باید با نگاه یک رمان نویس با آن مواجه شویم.  

 یکی از مهمترین مسائل این هست که در هنگام نوشتن از خودمان به صرف حدیث نفس کردن اکتفا نکنیم. خوانندگان رمان دوست دارند شخصیت ها را در بستر اتفاقات و حوادث ببینند. حدیث نفس به این معنی که شما بخواهید صرفا از عقاید و احساسات شخصی تان درباره اتفاقاتی که در زندگی برای تان افتاده صحبت بکنید یا اینکه بخواهید نظرگاه و فلسفه تان درباره زندگی و مسائل مرتبط با آن را بیان بکنید. مثلا از خیر و شر بگویید تا درباره عشق و نفرت قلمفرسایی بکنید. رمان همه ی اینها می تواند باشد به شرطی که در جریان برخورد شخصیت ها با حوادث نمود پیدا بکند. برای همین شما باید بخش هایی از زندگی تان را برگزینید که بتوانید از طریق آنها  مفهمومی را که برای تان مهم و سرنوشت ساز هست و به گونه ای دغدغه و مسئله شماست در قالب مواجه شخصیت با حوادث و یا رقم زدن حوادث به نمایش در بیاید. داشتن طرحی مستحکم که ابتدا میانه و انتهای آن برای تان مشخص باشد و مسیر حرکتتان را مشخص بکند می تواند برای تان مفید باشد. برای آشنایی با طرح و نوشتن سر فصل ها از مطالب پیشین خانه رمان می توانید بهره ببرید.

مطالب مرتبط و پیشنهادی:

رمان هایی بر اساس زندگی واقعی

انسجام ذهنی در نوشتن رمان و داستان

پروراندن رمان

نظرات 1 + ارسال نظر
یکتا 1395/08/01 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.gol.com

سلام .ببین اول بایدخوب فیلم ببینی شخصیتهارو ت‌نظربسنجی کتاب رمان بخون .. ایده پردازی و بو ومزه و ..و حتی بایدخوب ببینی اطرافتو وتوذهنت یک زندگی رمانی ولی کمی واقعی وکمی تخیلی بسازی و اگرسخته برات کتاب رمان بخون تا خوب تخیلت بازبشه عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد