آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

تابستانه

دوستان سلام. به تعداد قابل توجهی از سوالات پاسخ داده شد. می توانید با مراجعه به بخش نظرات یادداشتی که سوالاتتان را در زیر آن درج کرده اید پاسخ خودتان را مطالعه نمایید. البته از این به بعد فقط یک مطلب را برای این موضوع اختصاص خواهم داد تا دسترسی به جواب ها راحت تر باشد. و دیگر اینکه فقط به سوالاتی  در یک پست اختصاصی پاسخ داده خواهد شد که جواب طولانی بطلبد. 

نظرات 6 + ارسال نظر
شیرین 1396/04/09 ساعت 02:12 ب.ظ

سایت فروش کتاب سراغ دارید که تا حدوددی جامع باشه ؟؟؟ممنون میشم معرفی کنید.

سلام
سایت های زیادی هستند. بستگی به نوع کتاب دارد. مثلا اگر دنبال کتاب آموزش رمان نویسی باشید سایت شهر کتاب آنلاین خوب هست. برای رمان هم بهتر است به سایت ناشرین سر بزنید.
کافی هست توی گوگل جستجو بکنید.
موفق باشید

Zahra.Sh 1395/10/06 ساعت 12:24 ب.ظ

سلام و خسته نباشید. سایت خوب و پر محتوایی دارین من تازه با اینجا اشنا شدم و فکر میکنم برای منه تازه کار اینجا خیلی خوب باشه دو تا سوال داشتم. البته میدونم ک سوالم رو باید توی پستی بپرسم که از نظر محتوا با پست جور باشه اما راستش اینجا شلوغه کمی نمیدونم کجا بپرسم.
سوال اولم. واقعیتش من بعد از این همه تحقیق هنوز منبعی رو ندیدم که کاملا بگه ما چنتا ژانر داستان نویسی داریم و این ژانرا چیا هستن. مثلا ممکنه بگن خب عاشقانه.پلیسی.جنایی. وحشت. فانتزی... اینارو ک هرکسی میدونه اما نه با جزعیات مثلا ما توی ژانر حنایی سبک نوآر داریم و هاردبول و جنایی کلاسیک... بقیه ژانرا چی؟
سوال دومم: میشه بگین منابع اطلاعاتتون چیاست. اخه من خودم قراره در آینده یه سایت داستان نویسی بسازم و نیاز دارم تا اول اطلاعات خودم بره بالا و برای این احتیاج به منابع مشخصی دارم. اگه امکانش هست راهنمایم کنید واقعا ممنون میشم
البته ببخشید چون من این نظر رو توی ی پست دیگ ام دادم گفتم شاید ندیده باشینش.. بازم مرسی از سایت خوبتون

سلام. مرسی.
داستان نویسی یکسری مسائل پایه ای داره که توی همه قالب ها (داستان کوتاه, بلند و رمان) و همه ژانرها (جنایی, عاشقانه, ادبی و ...) مشترک هست. بعد از یادگرفتن عناصر اصلی می توانید ویژگی های به خصوص هر ژانر رو هم یاد بگیرید. برای همین از همون اول نباید خودتون رو درگیر این دسته بندی ها بکنید.
برای آشنایی با ژانرها بهتره سراغ کتاب های ژانر شناسی برید. البته توی داستان نویسی من تا به حال کتابی رو ندیدم که به صورت ویژه روی ژانرشناسی کار کرده باشه. فقط یک خرده توی کتاب "داستان نویسی دامیز" این مسئله باز شده و یکی هم یک کتاب درباره فیلمنامه نویسی هست به نام "فیلمنامه نویسی ژانر" (نشر ساقی) که اونجا تقریبا مفصل تر به برخی از ژانرها و ویژگی هاشون پرداخته. توی کتاب های مختص عناصر داستان هم آقای میرصادقی عموما توی کتاب هاشون دسته بندی هایی برای انواع داستان و رمان داشته اند که می تونه مفید باشه مثلا توی کتاب "ادبیات داستانی". باقی کتاب ها بیشتر عناصر اولیه داستان هست.
درباره منابع من هم, من تقریبا خیلی از کتاب های مرتبط با داستان و رمان نویسی و نقد ادبی رو خوندم و اگر بخواهم ارجاع بدهم شاید شما به خیلی هاشون دسترسی نداشته باشید. هر چی دستتون اومد بخونید.

یاسمن 1395/09/03 ساعت 11:12 ب.ظ http:/ttp://yasiikhanoomi.blogfa.com

سلام من خیلی رمان میخونم ولی رمان های انلاین خودم هم دوست دارم بنویسم که رمانم چاپ بشه
متاسفانه دوتا رمانم شروع کردم ولی تو اوج رمان میفهمیدم که رمانم واسه ی چاپ حوب نیست
یا همین رمان اخریم رو که تازه شروع کردم با مشورت با یکی از افوام فهمیدم که میخوام خیلی سریع همه چیز رو تموم کنم واسه همین رمانم رو ول کردم رمان قبلیم هم رو گذاشتم داخل وبم ولی دیگه ادامش ندادم الانم دیگه هیچی ایده ندارم رویا بافیم حرف نداره ولی نمیتونم به ایده خوب که ارزش چاپ داشته باشه پیدا کنم
کمکم کنیدttp://yasiikhanoomi.blogfa.com

سلام
اول از همه باید تجربه تون توی زندگی بره بالا. به این میگن تجربه ی زیسته. تخیل به تنهایی نمی تونه عامل خلق یک اثر هنری خوب باشه. تا سال های بیشتری رو توی زندگی تون تجربه نکنید نمی تونید نگاه عمیقی داشته باشید. برای همین در این سنین سعی کنید اول خوب مطالعه کنید. خوب توی آدم ها و ارتباطات و مسائل آدم ها دقیق بشید. نوشتن رو هم ادامه بدید. بعد از چند سال با کوله بار پرباری می تونید به صورت جدی قدم در راه نوشتن آثاری بگذارید که حتما شانس چاپ شدن خواهند داشت.

مگی 1395/06/29 ساعت 01:51 ق.ظ http://www.margarethas.blogfa.com

سلام! خسته نباشید میگم و واقعا خوشحالم که یه همچین وبلاگی رو پیدا کردم که بتونم سوالمو توش بپرسم!خب،من دارم دوتا داستان مینویسم که زمین تا اسمون موضوعشون فرق داره،البته داستان که نمیشه گفت!فن فیکشنه!و خب مشکل من اینجاست که نمیتونم به جز فن فیکشن چیز دیگه این بنویسم!! از لحاظ نوشتاری، میتونم روان و بدون از دست دادن کلت داستان،اون رو ادامه بدم و خب،یکی از داستانام توی بخش رومانتیک، نهم شده! اما خب همون طور که گفتم فقط فن فیک نوشتم و داستلنای عادی،هر چی شروع کردم به پنج صفحه نرسیده ولش کردم (درحالی که فن فیک رو الان تا صفحه ی 308ادامه دادم و هنوز ادامه داره!!)چی کار کنم؟ ؟

سلام
در این مطلب به سوال شما پاسخ دادم:
http://novelhome.blogsky.com/1395/10/15/post-50/
مطالعه بفرمایید

امیرمحمد 1395/06/19 ساعت 11:07 ب.ظ

سلام ...
امیدوارم دلشاد و سلامت باشید :)
وبلاگ خوبی دارید و تازه پیداش کردم :)
و توی همین چند دقیقه که اومدم پاسخ چند تا از سوالای خیلی مهمم رو با خوندن بخش کمی از مطالب گرفتم :)
خیلی ممنونم :)

سلام
ممنونم از لطفتان. خوشحالم مطالب مفید بوده.
موفق باشید

Artist 1395/05/10 ساعت 09:57 ب.ظ

مرسی از وبلاگ فوق العادتون.یه سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید؛چجوری توصیفاتم رو واقعی کنم؟من توی توصیف کردن مشکل دارم خیلی ساده هر چیزی رو توصیف مبکنم دلم میخاد خیلی با جزییات و ریزه کاری همه چیو توصیف کنم چیکار کنم توصیفاتم قوی بشه و اگه کتاب اموزشی واسه توصیف کردن سراغ دارید بگید ممنونم

سلام
ممنونم از لطفتون.
در کتاب های آموزشی زیادی به مسئله توصیف پرداخته اند. مثل کتاب فن داستان نویس. یا کتاب داستان نویسی دامیز.
سعی می کنم در مطالب آینده به توصیف در رمان بپردازیم.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد