آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

فن فیکشن نویسی و ضعف در نوشتن رمان اورجینال


دوستی پرسیده اند:

«سلام! خسته نباشید میگم و واقعا خوشحالم که یه همچین وبلاگی رو پیدا کردم که بتونم سوالمو توش بپرسم!خب،من دارم دوتا داستان مینویسم که زمین تا اسمون موضوعشون فرق داره،البته داستان که نمیشه گفت!فن فیکشنه!و خب مشکل من اینجاست که نمیتونم به جز فن فیکشن چیز دیگه این بنویسم!! از لحاظ نوشتاری، میتونم روان و بدون از دست دادن کلت داستان،اون رو ادامه بدم و خب،یکی از داستانام توی بخش رومانتیک، نهم شده! اما خب همون طور که گفتم فقط فن فیک نوشتم و داستلنای عادی،هر چی شروع کردم به پنج صفحه نرسیده ولش کردم (درحالی که فن فیک رو الان تا صفحه ی 308ادامه دادم و هنوز ادامه داره!!)چی کار کنم؟ ؟»


فن فیکشن:

عموما به داستان هایی گفته می شود که بر اساس شخصیت های مشهور و محبوب از پیش خلق شده نوشته می شوند. این شخصیت ها می توانند از رمان های چاپ شده یا سریال ها و انیمه ها انتخاب شوند. شخصیتی مثل هری پاتر یا شرلوک هلمز و یا کارکترهای سریال های تلویزیونی کره ای و یا انیمه های مشهور ژاپنی. یا حتی داستان هایی برای آدم های واقعی معروف, همچون خوانندگان موسیقی پاپ و یا ...

 

ادامه مطلب ...

شروع رمانی با شخصیت های متعدد


یکی از دوستان پرسیده اند: 
«بنده یه رمانی رو شروع کردم و اسکلت بندی رمان تموم شده رمان ۸ شخصیت تقریبا محوری داره ژانر رمان اجتماعی و تا حدودی عاطفیه ۸ کاراکتر داستان کاملا متفاوتن و بعضی از اونا به هم دیگه مرتبطند, داستان هر کدوم از این اشخاص هدف متفاوتی رو دنبال می کنه , و مشکل من در مورد چطور نوشتن یک مقدمه واحد و ادبی و دلنشین و جذاب برای این رمانه .»
نحوه شروع روایت  یک رمان با چند شخصیت متعدد بستگی به موارد متعددی دارد که من به چند مورد می پردازم.
 
ادامه مطلب ...

و بار دیگر خانه رمان


چند ماهی به خاطر مشغله های بسیار قادر به بروزرسانی سایت نبودم. برای همین سوالات بسیاری از خوانندگان درباره رمان نویسی و مسائل مربوط به آن  بی پاسخ مانده اند. از طرفی شخصا برنامه هایی برای اینجا داشتم که موفق به اجرایی کردن شان نشدم. تلاش می کنم در روزهای آتی باز به صورت آهسته و پیوسته چراغ اینجا را روشن نگه دارم. همچون گذشته سعی خواهم کرد به سوالاتی که دوستان مشتاق رمان نویسی داشته اند در حد توانم پاسخ دهم. سوالاتی که عمومی و پرسش ذهن بسیاری از خوانندگان باشد به صورت مفصل پاسخ داده خواهد شد و سوالات موردی به صورت کوتاه.