آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

آموزش رمان نویسی | خانه رمان

مقالات, اخبار و آموزش رمان نویسی

معرفی کتاب جادوی زاویه دید

کتاب آموزش داستان نویسی و رمان نویسی

جادوی زاویه دید

زاویه دید یعنی اینکه چه کسی باید داستان را تعریف کند و این راوی چقدر باید بداند و چقدر باید بگوید. اگر شما برای تعریف یک اتفاق راوی را عوض کنید ، داستان هم کاملا عوض می شود.به علاوه با زاویه دید می توان هر شخصیتی را به خوبی نشان داد. یک داستان می تواند از زوایای مختلفی روایت شود و شخصیت های مختلفی دست به روایت بزنند. این راوی می تواند بیرونی یا درونی باشد. استفاده از زاویه دید مناسب یکی از هنرهای داستان نویس و رمان نویس هست که می تواند درست به کار گرفتن آن باعث جذابت و گیرایی کتاب شود.

 

 

نویسنده کتاب خانم آلیشیا راسلی ، که خود در دانشگاه های آمریکا داستان نویسی درس می دهد و تا امروز در حدود ده رمان نوشته است ، در یان کتاب با مثال هایی گویا انواع راوی ها و خوبی و بدی هریک را شرح می دهد و سپس به شما می گوید برای هر نوع رمان از کدام راوی یاید استفاده کنید.


از کتاب :
شاید شما از دوران مدرسه اول شخص ( من ) ، دوم شخص (تو یا شما ) ، و سوم شخص (او) را در دستور زبان  به یاد داشته باشید. اما قضیه  شخص ها در دستور زبان تازه فقط شروع بحث  زاویه دید در داستان است. در زاویه دید این / من / شما او شخصی است که ارزش ها ، احساسات ، افکار و نگرش های منحصر به فردی در ادراک جهان و نوع گفتن داستان دارد.نویسنده می تواند با تعیین زاویه دید شخصیت داستانی اش و اینکه این زاویه دید چه تاثیری در روایت طرح داستان  می گذارد ، داستانی خاص و نثری جاندار خلق کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد